Professionelle maskiner til skov, park og veje.
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega 85 DS AI Kompakt traktor
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega 85 DS AI Kompakt traktor
Ferrari Vega 85 DS AI er en højtydende specialtraktor udviklet til arbejde i smalle kulturer, skråninger og områder med mange retningsskift. Med 75 hk, Dualsteer og avancerede AI-funktioner som Brake & Go og Quick Reverse leverer modellen enestående manøvredygtighed og effektivitet for professionelle brugere.
Har du brug for at høre mere om dette produkt kan du kontakte os her, eller ringe til os på +45 9865 3255
Vega 85 DS AI er udstyret med Ferraris Dualsteer system, som kombinerer knækstyring i chassiset med samtidig styring af forhjulene. Denne kombination giver en styrevinkel på op til 60 grader og en ekstremt lille venderadius. Resultatet er en traktor, der bevæger sig med en smidighed, der normalt kun ses på langt mindre maskiner.
Dualsteer gør det muligt at vende hurtigere og minimere skade på terræn, samt køre på stejlere skråninger.
AI-systemet på Vega 85 DS AI indeholder flere intelligente funktioner, som øger både sikkerhed og arbejdsflow:
Traktoren kan styres udelukkende ved hjælp af bremsepedalen.
Så snart føreren trykker på bremsepedalen, åbner koblingen med det samme, hvilket gør det muligt for traktoren at køre præcist frem. Når bremsepedalen slippes, genoptager traktoren sin tidligere hastighed uden at rykke, også på en skråning og med belastning.
På en skråning aktiveres bremseforstærkeren, når bremsepedalen trykkes ned, for at hjælpe føreren med at udføre de nødvendige manøvrer ved at standse og starte igen.
Kunstig intelligens tager sig af kobling, bremser, speeder og bakgear og styrer opbremsninger, stop og igangsætninger. Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne køremode er nyttig ved opgaver, der kræver brug af PTO’en og behovet for at holde motorhastigheden stabil, da den gør det muligt at standse og starte med kun bremsepedalen.
Fordele for føreren: højere komfort, bedre manøvreevne og større driftssikkerhed kombineret med brændstofbesparelser og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for hurtigt at skifte traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder og tager højde for traktorens tilstand (fx om den kører på en skråning eller på fladt terræn, og hvilket gear der er valgt). Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig ved høslæt, grøn pleje, snerydning og alle situationer, hvor hurtig og nem bakning er nødvendig.
Fordele for føreren: større komfort, hurtige og effektive manøvrer og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for at vende traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
I modsætning til ‘Quick Reverse’-funktionen stopper maskinen et øjeblik, når vendegrebet aktiveres, før den gradvist starter igen. Det giver føreren mulighed for at koordinere vendingen med ratmanøvrerne.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder, mens føreren kan vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig, når man skal bakke ud fra rækker, ved græsklipning hvor der er forhindringer, eller når der håndteres tunge laster som kasser med frugt eller væsker.
Fordele for føreren: højere komfort og effektivitet ved manøvrering, mindre risiko for utilsigtede sammenstød med afgrøder og mindre slitage på maskinen.
Traktoren opfører sig på samme måde som en elektrisk eller hydrostatisk gaffeltruck.
Føreren kan nærme sig den last, der skal løftes, langsomt og med den nødvendige præcision ved kun at bruge speederpedalen eller alternativt en bestemt knap på joysticket. Systemet kobler automatisk koblingen ind og bruger eller undlader at bruge bremsen afhængigt af, om traktlloren kører på fladt eller kuperet terræn.
Den kunstige intelligens styrer kobling, bremser, speeder og også bakgearet jævnt og uden ryk. Det giver føreren mulighed for at vælge forskellige kørehastigheder.
Denne køremode er nyttig, når traktoren bruges sammen med en pallegaffel eller ved arbejde, der kræver faste motoromdrejninger, som ved brug af en slagleklipper eller sprøjte.
Fordele for føreren: høj komfort og maksimal præcision ved tilkørselsmanøvrer.
Systemet gør traktoren mere intuitiv, ergonomisk og effektiv for føreren.
Vega 85 DS AI bruger Kohler KDI 2504 TCR Stage V dieselmotor, som yder 55 kW, svarende til 75 hk. Motoren er udstyret med common rail indsprøjtning, turbo og intercooler og har automatisk regenerering af partikelfilteret. Den høje trækkraft ved lavt omdrejningstal gør motoren ideel til vedvarende PTO-arbejde.
Traktoren er udstyret med en synkroniseret transmission med 12 fremadgående og 12 bakgear.
Den tilbyder tre koblingssystemer:
Easy Plus Clutch
Power Clutch System
Disse funktioner gør gearskift nemt, hurtigt og komfortabelt, også ved intensiv rækkepleje.
Hydrauliksystemet består af dobbelte pumper, som leverer op til 48 liter i minuttet. Traktoren har tre hydraulikudtag som standard og kan tilvælges op til syv.
Med mulighed for proportional joystickstyring kan føreren kontrollere ventiler og flow nemt, hvilket er vigtigt når man skal bruge det hydraulisk udstyr ofte.
Bagliften har to eksterne cylindre og en kapacitet på op til 2300 kilo, hvilket gør modellen velegnet til tunge redskaber som grenknusere, fræsere, rotorharver og meget mere.
Vega 85 DS AI har en vendbar førerplatform, så føreren hurtigt kan skifte arbejdsretning. Platformen er monteret på vibrationsdæmpere for at reducere støj og rystelser. Førerpladsen er udstyret med ergonomiske betjeninger, LED-belysning og et komfortsæde med vægtjustering.
Kabinerne Vista og Vista Pro kan tilvælges. Vista Pro tilbyder kategori 4 filtrering, aircondition og optimal udsyn.
Modellen bygger på et isodiametrisk chassis med fire lige store hjul, som sikrer lavt marktryk og stabil vægtfordeling. Med forskellige hjulopsætninger ligger bredden mellem 1170 og 1500 mm. Højden varierer mellem 2200 og 2300 mm afhængigt af hvilke hjul der er monteret samt om der er bøjle eller kabine.
Vega 85 DS AI er konstrueret til både smalle, ujævne og komplekse områder, hvor manøvredygtighed og stabilitet er afgørende.
Dualsteer dobbeltstyring for ekstrem manøvredygtighed
AI-teknologi forbedrer præcision og reducerer førerbelastning
75 hk motor med kraftigt drejningsmoment
Vendbar førerplatform
Kraftigt hydrauliksystem med mulighed for op til 48 l/min
Stor løftekapacitet på 2300 kilo
PTO med både 540 og 540E
Kabinevalg med Vista og Vista Pro
Ferrari Vega 85 DS AI er ideel til specialiseret drift i vinmarker, frugtplantager, planteskoler, drivhuse, grøntsagsproduktion, golfbaner og grønne områder.
Den er perfekt til opgaver som rækkepleje, sprøjtning, klipning, fræsning, rotorharvning, transport og opgaver, hvor mange retningsskift og lille venderadius er vigtigt.
Dualsteer gør den særligt velegnet til smalle kulturer med komplekse kørelinjer.
| Tekniske detajler | Vega 85 DUALSTEER® |
| MOTOR | Kohler KDI 2504 TCR |
| Nr. af cylindre | 4 in-line / 16 ventiler |
| Forskydning (cc) | 2482 |
| Indtag | Turbo / Intercooler |
| Brændstofsystem | “Common rail” direkte indsprøjtning – 2000 bar |
| Overholdelse af emissionskrav | Stage V |
| Balancering | Modvægtsaksler |
| Ydelse (kW/hk) | 55.4 / 75.3 |
| Nominel hastighed (omdr./min.) | 2300 |
| Maks. drejningsmoment (Nm/o/rpm) | 300 / 1500 |
| Styring af motorhastigheder | Elektronisk reguleret via en konsol med funktioner til: at øge og sænke motoromdrejningstallet, huske og genkalde den indstillede hastighed, slukke og skifte til minimumshastighed |
| Køling | Flydende |
| Tankkapacitet (l) | 58 |
| CHASSIS | Svingbart integreret chassis (±15°) OS-FRAME med central artikulation |
| DREV | Firehjulstræk. Udkobling af forhjulstræk med elektrohydraulisk styring |
| TRANSMISSION | 32-trins synkroniseret gearkasse: 16 FWD og 16 REV med synkroniseret reverser |
| Min./maks. kørehastighed (km/h) | 0.7 / 38 |
| POWER SHUTTLE EASYDRIVE® | Elektrohydraulisk shuttle, der aktiveres elektronisk med håndtaget (trepositions FWD-N-REV) placeret til venstre på rattet. Mulighed for at vælge mellem 5 niveauer af reaktivitet |
| Gearkasse kobling | Multidisc i oliebad med elektronisk styret og proportional hydraulisk styring. Power Clutch System-knap til at aktivere gear og reverser uden brug af koblingspedalen. PRO-ACT System koblingspedal med Easy Plus-assisteret™ indgreb. Smart Brake & Go-funktion til automatisk koblingsstyring kun med bremsepedalen. |
| DIFFERENTIERET | For og bag. Differentialespærre: for og bag samtidigt eller kun bag med elektrohydraulisk styring |
| AKSLER | For og bag med planetreduktionsenheder |
| BAGESTE PTO | Uafhængig af gearkassen og synkroniseret med fremkørselshastigheden. Hydraulisk sikkerhedsbremse til standsning af PTO’en |
| PTO kobling | Multidisc i oliebad med elektrohydraulisk styring |
| PTO rotationshastighed (rpm) | Standard: 540/540E – Ekstraudstyr: 540/1000 |
| HYDRAULISK SYSTEM | Dobbelt kredsløb med uafhængige pumper og varmeveksler |
| Flowhastighed til hydrolederen og de elektrohydrauliske styringer (l/min) | 33.5 |
| Flowhastighed til liften og reguleringsventilerne (l/min) | 29,5 (ekstraudstyr overdimensioneret pumpe med 51 l/min flowhastighed) |
| Maksimalt hydraulisk tryk (bar) | 180 |
| BAGESTE REGULERINGSVENTILER | Mekanisk styret |
| Norm | 2 dobbeltvirkende + frit flow-oliereturløb (i alt 5 hydraulikudtag) |
| Ekstra udstyr og ud over standarderne | 1 enkeltvirkende og 1 dobbeltvirkende (8 hydraulikudtag i alt) eller 1 dobbeltvirkende og 1 dobbeltvirkende med flyd (i alt 9 hydraulikudtag) |
| Joystick (ekstraudstyr) | Proportional elektronisk styring af lifte og bageste reguleringsventiler bestående af: 1 kontinuerligt flow med justerbar flowhastighed og frit flow olieretur, 5 dobbeltvirkende (erstatter standard) og overdimensioneret pumpe. Potentiometer til justering af joystick-følsomheden. Fjernbetjening til PTO-indkobling. Opbevaring armlæn |
| BAGLØFT | Af to udvendige stempel. Standard: Hævning/sænkning – Ekstraudstyr: Positions- og trækkontrol |
| 3-punkts redskabstræk | Standard: Normale koblinger kat. 1 og 2. Ekstraudstyr: Lynkoblinger kat. 1 og 2, L-formet, arme justerbare i længden og kroge justerbare i bredden |
| Tredje punkt trækstang | Standard: med manuel indstilling – Ekstraudstyr: Hydraulisk styret overstang og trækstangsarm |
| Løftekapacitet for kugleled (kg) | 2300 |
| FRONTLIFT (ekstraudstyr) | To stempler med frontbeskyttelse og 2 dobbeltvirkende reguleringsventiler (i alt 4 hydraulikudtag foran) |
| Tredje punkt arm | Stiv med lynkoblinger kat. 1 og 2 |
| Løftekapacitet (kg) | 800 |
| KØRESTILLING | Vendbar med roterende platform ophængt på lydløse blokke. Ophængte pedaler monteret på det roterende føre sæde |
| Rat | Tilt justerbar |
| Sæde | Med gasfjeder for nem tipning, sikkerhedssele og mand-on-board-sensor. – Standard: komfortsæde med justerbar fjederspænding i henhold til førerens vægt – Ekstraudstyr: ‘Kab Seatting’, ‘Grammer’ eller ‘Cobo’ pneumatisk sæde |
| DRIFTSBREMSER | Oliebadsskiver med hydrostatisk styring, der virker på de fire hjul med automatisk indkobling af 4-hjulstrækket |
| Parkeringsbremse | Automatisk og uafhængig afbremsning, der fungerer som nødbremse med proportional virkning |
| STYRETØJ | Dobbelt styresystem Dualsteer® med 4-cylindre. Hydrostatisk styring, der virker på forhjul og midterled. Flowafviger til styreenhed |
| SIKKERHED | Standard: fronthomologeret styrtbøjle med gasfjedre for nem sænkning og løft |
| KABINE (ekstraudstyr) | VISTA CLIMA med 4-opretstående og konisk struktur, homologeret og lydisoleret med monocoque karrosseri monteret på silent-blocks, rotorblink og stofsæde. Ventilations-, varme- og klimaanlæg. Forberedt til bilradio. ekstraudstyr: aktive kulfiltre |
| INSTRUMENTBRÆT | Med TFT-farvedisplay, der viser: driftstimer, motoromdrejninger, fremkørsels hastighed, PTO-omdrejninger, tilstopningsniveau for partikelfilter, øjeblikkeligt brændstofforbrug, batterispænding og aktuel tid. Analog instrumentering komplet med motoromdrejninger, motorkølevæsketemperatur og brændstofniveauindikator. Advarselslamper og akustisk alarm |
| ELEKTRISK SYSTEM | Batteri 80 Ah / 12 V – Generator 95 A |
| Standardudstyr | Køretøjskontrolenhed, gadelys- og indikatorsystem, LED-arbejdslygter foran, enkeltpolet stik til instrumentbrættet, bageste 7-polede og 3-polede stik |
| DÆK | 250/80-18 * 280/70R18 * 280/70R18 Galaxy Garden * 320/65R18 * 250/85R20 * 300/70R20 * 300/70R20 Galaxy Garden * 340/65R20 * 31×15,50-15 XTC * 33×12,50-15 T413 |
| TRÆKKROGE (standard) | Forside – Bageste CUNA kat. C justerbar i højden |
| Ekstraudstyr | Trækkrog bagpå: EF-godkendt eller EC med Slider-ramme eller CUNA med Slider-ramme eller EC-anhængertræk med Slider-ramme |
| VÆGT AF KØRENDE ORDRE | Med styrtbøjle (kg): 2390 kg – Med førerhus: 2540 kg |
| YDERLIGERE MULIGHEDER | Rotorblink, justerbart arbejdslys bagtil, selvrensende system™, frontvægt 150 kg og hjulvægte 50 kg hver, antidumpingsystem, sort og hvid ‘Special Edition’ bemaling |
DS-modellen har Dualsteer dobbeltstyring, som giver en endnu mindre venderadius og større præcision, i modsat til Vega 85 AR AI, der kun har knækstyring.
Ja, førerplatformen kan vendes hurtigt mellem front- og bagarbejde.
Op til 2300 kilo ved kugleledet.
PTO- og hydraulikbaserede redskaber som stennedlægningsfræser, fræser, rotorharve, rotorklipper, slagleklipper, skovknuser og meget mere.