Professionelle maskiner til skov, park og veje.
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega K90 DS AI Kompakt traktor
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega K90 DS AI Kompakt traktor
Ferrari Vega K90 DS AI er en avanceret isodiametrisk traktor udviklet til professionelt arbejde. Kombinationen af en 75 hk Kubota Stage V motor, Dualsteer og Ferraris AI-køreteknologi giver en af markedets mest manøvredygtige og kraftige specialtraktorer til anlægsgartnere, skovbrug, vinmarker, drivhuse og specialkulturer.
Har du brug for at høre mere om dette produkt kan du kontakte os her, eller ringe til os på +45 9865 3255
Vega K90 DS AI er udstyret med Dualsteer, Ferraris patenterede styringssystem der kombinerer knækstyring i midterleddet med samtidig hjulstyring. Dualsteer giver op til 60 graders styrevinkel, ekstremt lille venderadius og en meget præcis styring i rækker og trange passager. Denne manøvredygtighed gør DS-versionen særligt effektiv ved opgaver med mange vendinger og arbejde tæt på planter.
Traktoren er udstyret med en Kubota V3800-CR-T-EW03 Stage V motor med 75 hk og 305 Nm ved lave omdrejninger. Motoren har common rail indsprøjtning, turbo, intercooler og automatisk regenerering af partikelfilter. Den leverer en jævn, stærk og støjsvag kraft til både hydraulik, PTO og transportarbejde. Den elektroniske motorstyring giver mulighed for at gemme og genkalde omdrejningstal direkte fra førersædet.
Vega K90 DS AI indeholder Ferraris fulde AI-pakke, som automatiserer kobling og forbedrer traktorens håndtering:
Traktoren kan styres udelukkende ved hjælp af bremsepedalen.
Så snart føreren trykker på bremsepedalen, åbner koblingen med det samme, hvilket gør det muligt for traktoren at køre præcist frem. Når bremsepedalen slippes, genoptager traktoren sin tidligere hastighed uden at rykke, også på en skråning og med belastning.
På en skråning aktiveres bremseforstærkeren, når bremsepedalen trykkes ned, for at hjælpe føreren med at udføre de nødvendige manøvrer ved at standse og starte igen.
Kunstig intelligens tager sig af kobling, bremser, speeder og bakgear og styrer opbremsninger, stop og igangsætninger. Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne køremode er nyttig ved opgaver, der kræver brug af PTO’en og behovet for at holde motorhastigheden stabil, da den gør det muligt at standse og starte med kun bremsepedalen.
Fordele for føreren: højere komfort, bedre manøvreevne og større driftssikkerhed kombineret med brændstofbesparelser og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for hurtigt at skifte traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder og tager højde for traktorens tilstand (fx om den kører på en skråning eller på fladt terræn, og hvilket gear der er valgt). Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig ved høslæt, grøn pleje, snerydning og alle situationer, hvor hurtig og nem bakning er nødvendig.
Fordele for føreren: større komfort, hurtige og effektive manøvrer og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for at vende traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
I modsætning til ‘Quick Reverse’-funktionen stopper maskinen et øjeblik, når vendegrebet aktiveres, før den gradvist starter igen. Det giver føreren mulighed for at koordinere vendingen med ratmanøvrerne.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder, mens føreren kan vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig, når man skal bakke ud fra rækker, ved græsklipning hvor der er forhindringer, eller når der håndteres tunge laster som kasser med frugt eller væsker.
Fordele for føreren: højere komfort og effektivitet ved manøvrering, mindre risiko for utilsigtede sammenstød med afgrøder og mindre slitage på maskinen.
Traktoren opfører sig på samme måde som en elektrisk eller hydrostatisk gaffeltruck.
Føreren kan nærme sig den last, der skal løftes, langsomt og med den nødvendige præcision ved kun at bruge speederpedalen eller alternativt en bestemt knap på joysticket. Systemet kobler automatisk koblingen ind og bruger eller undlader at bruge bremsen afhængigt af, om traktlloren kører på fladt eller kuperet terræn.
Den kunstige intelligens styrer kobling, bremser, speeder og også bakgearet jævnt og uden ryk. Det giver føreren mulighed for at vælge forskellige kørehastigheder.
Denne køremode er nyttig, når traktoren bruges sammen med en pallegaffel eller ved arbejde, der kræver faste motoromdrejninger, som ved brug af en slagleklipper eller sprøjte.
Fordele for føreren: høj komfort og maksimal præcision ved tilkørselsmanøvrer.
Disse funktioner øger effektiviteten og reducerer førerens belastning ved langvarige opgaver.
Gearkassen tilbyder 16 fremadgående og 16 bakgear. EasyDrive vendegearet er elektrohydraulisk og giver retningsskifte uden koblingspedal. Reverseringen kan justeres i fem niveauer, så den passer til både let og tung drift. Transmissionen er bygget til professionel brug og sikrer rolig kraftoverførsel selv med tunge redskaber.
Vega K90 DS AI har dobbelte hydraulikpumper, der kan tilvælges en overdimensioneret pumpe, som giver op til 49 l/min
Bagliften har en kapacitet på 2300 kg med to eksterne cylindre. Traktoren kan fås med proportionalt joystick og op til syv hydraulikudtag, hvilket gør den velegnet til forskellige redskaber som rotorharver, fræsere, stennedlægningsfræsere, grenknusere, slåmaskiner og rækkesprøjter.
Førerplatformen er vendbar og vibrationsdæmpet. Dette giver ideelle arbejdsforhold med både front- og bagmonterede redskaber. Ratstammen er justerbar, og førersædet har komfortabel affjedring.
Et TFT-farvedisplay giver overblik over PTO-status, omdrejninger, forbrug, temperaturer og DPF-status.
Kabinen kan leveres som Vista Clima med aircondition, varme, og mulighed for kategori 4 filtrering.
Vega K90 DS AI har lavt tyngdepunkt, isodiametrisk hjulopsætning og stor stabilitet ved arbejde i rækker. Bredde og højde afhænger af hjulvalg og kabine, men ligger mellem 1170 og 1500 mm i bredden og cirka 2200 til 2300 mm i højden. Traktoren er robust konstrueret og målrettet professionelle miljøer med høje krav til kraft og driftssikkerhed.
Dualsteer dobbeltstyring for ekstremt lille venderadius
AI-køreteknologi forbedrer præcision og komfort
75 hk Kubota motor med højt drejningsmoment
Vendbar førerpositon til front og bagarbejde
Hydrauliksystem med op til 49 l/min
Stor baglift på 2300 kg
PTO med både 540 og 540E
Ideel til professionelt række- og specialkulturarbejde
Ferrari Vega K90 DS AI er ideel til frugtplantager, skovbrug, vinmarker, tunneler, specialkulturer, drivhuse, bærproduktion, grøntsagsdyrkning og kommunal grøn drift. Den bruges til opgaver som sprøjtning, fræsning, rotorharvning, klipning, rækkepleje, knusning og transport i områder med mange retningsskift og begrænset plads.
| Tekniske detajler | Vega K90 DUALSTEER® |
| MOTOR | Kubota V3800-CR-T-EW03 |
| Nr. af cylindre | 4 in-line |
| Forskydning (cc) | 3769 |
| Indtag | Turbo / Intercooler |
| Brændstofsystem | “Common rail” direkte indsprøjtning |
| Overholdelse af emissionskrav | Stage V |
| Balancering | Modvægtsaksler |
| Ydelse (kW/hk) | 54,6 / 75 |
| Nominel hastighed (omdr./min.) | 2400 |
| Maks. drejningsmoment (Nm/o/rpm) | 305,4 / 1500 |
| Styring af motorhastigheder | Elektronisk reguleret via en konsol med funktioner til: at øge og sænke motoromdrejningstallet, huske og genkalde den indstillede hastighed, slukke og skifte til minimumshastighed |
| Køling | Flydende |
| Tankkapacitet (l) | 54 |
| CHASSIS | Svingbart integreret chassis (±15°) OS-FRAME med central artikulation |
| DREV | Firehjulstræk. Udkobling af forhjulstræk med elektrohydraulisk styring |
| TRANSMISSION | 32-trins synkroniseret gearkasse: 16 FWD og 16 REV med synkroniseret reverser |
| Min./maks. kørehastighed (km/h) | 0.7 / 38 |
| POWER SHUTTLE EASYDRIVE® | Elektrohydraulisk shuttle, der aktiveres elektronisk med håndtaget (trepositions FWD-N-REV) placeret til venstre på rattet. Mulighed for at vælge mellem 5 niveauer af reaktivitet |
| Gearkasse kobling | Multidisc i oliebad med elektronisk styret og proportional hydraulisk styring. Power Clutch System-knap til at aktivere gear og reverser uden brug af koblingspedalen. PRO-ACT System koblingspedal med Easy Plus-assisteret™ indgreb. Smart Brake & Go-funktion til automatisk koblingsstyring kun med bremsepedalen. |
| DIFFERENTIERET | For og bag. Differentialespærre: for og bag samtidigt eller kun bag med elektrohydraulisk styring |
| AKSLER | For og bag med planetreduktionsenheder |
| BAGESTE PTO | Uafhængig af gearkassen og synkroniseret med fremkørselshastigheden. Hydraulisk sikkerhedsbremse til standsning af PTO’en |
| PTO kobling | Multidisc i oliebad med elektrohydraulisk styring |
| PTO rotationshastighed (rpm) | Standard: 540/540E – Ekstraudstyr: 540/1000 |
| HYDRAULISK SYSTEM | Dobbelt kredsløb med uafhængige pumper og varmeveksler |
| Flowhastighed til hydrolederen og de elektrohydrauliske styringer (l/min) | 33.1 |
| Flowhastighed til liften og reguleringsventilerne (l/min) | 27,7 (ekstraudstyr overdimensioneret pumpe med 49 l/min flowhastighed) |
| Maksimalt hydraulisk tryk (bar) | 180 |
| BAGESTE REGULERINGSVENTILER | Mekanisk styret |
| Norm | 2 dobbeltvirkende + frit flow-oliereturløb (i alt 5 hydraulikudtag) |
| Ekstra udstyr og ud over standarderne | 1 enkeltvirkende og 1 dobbeltvirkende (8 hydraulikudtag i alt) eller 1 dobbeltvirkende og 1 dobbeltvirkende med flyd (i alt 9 hydraulikudtag) |
| Joystick (ekstraudstyr) | Proportional elektronisk styring af lifte og bageste reguleringsventiler bestående af: 1 kontinuerligt flow med justerbar flowhastighed og frit flow olieretur, 5 dobbeltvirkende (erstatter standard) og overdimensioneret pumpe. Potentiometer til justering af joystick-følsomheden. Fjernbetjening til PTO-indkobling. Opbevaring armlæn |
| BAGLØFT | Af to udvendige stempel. Standard: Hævning/sænkning – Ekstraudstyr: Positions- og trækkontrol |
| 3-punkts redskabstræk | Standard: Normale koblinger kat. 1 og 2. Ekstraudstyr: Lynkoblinger kat. 1 og 2, L-formet, arme justerbare i længden og kroge justerbare i bredden |
| Tredje punkt trækstang | Standard: med manuel indstilling – Ekstraudstyr: Hydraulisk styret overstang og trækstangsarm |
| Løftekapacitet for kugleled (kg) | 2300 |
| FRONTLIFT (ekstraudstyr) | To stempler med frontbeskyttelse og 2 dobbeltvirkende reguleringsventiler (i alt 4 hydraulikudtag foran) |
| Tredje punkt arm | Stiv med lynkoblinger kat. 1 og 2 |
| Løftekapacitet (kg) | 800 |
| KØRESTILLING | Vendbar med roterende platform ophængt på lydløse blokke. Ophængte pedaler monteret på det roterende føre sæde |
| Rat | Tilt justerbar |
| Sæde | Med gasfjeder for nem tipning, sikkerhedssele og mand-on-board-sensor. – Standard: komfortsæde med justerbar fjederspænding i henhold til førerens vægt – Ekstraudstyr: ‘Kab Seatting’, ‘Grammer’ eller ‘Cobo’ pneumatisk sæde |
| DRIFTSBREMSER | Oliebadsskiver med hydrostatisk styring, der virker på de fire hjul med automatisk indkobling af 4-hjulstrækket |
| Parkeringsbremse | Automatisk og uafhængig afbremsning, der fungerer som nødbremse med proportional virkning |
| STYRETØJ | Dobbelt styresystem Dualsteer® med 4-cylindre. Hydrostatisk styring, der virker på forhjul og midterled. Flowafviger til styreenhed |
| SIKKERHED | Standard: fronthomologeret styrtbøjle med gasfjedre for nem sænkning og løft |
| KABINE (ekstraudstyr) | VISTA CLIMA med 4-opretstående og konisk struktur, homologeret og lydisoleret med monocoque karrosseri monteret på silent-blocks, rotorblink og stofsæde. Ventilations-, varme- og klimaanlæg. Forberedt til bilradio. ekstraudstyr: aktive kulfiltre |
| INSTRUMENTBRÆT | Med TFT-farvedisplay, der viser: driftstimer, motoromdrejninger, fremkørsels hastighed, PTO-omdrejninger, tilstopningsniveau for partikelfilter, øjeblikkeligt brændstofforbrug, batterispænding og aktuel tid. Analog instrumentering komplet med motoromdrejninger, motorkølevæsketemperatur og brændstofniveauindikator. Advarselslamper og akustisk alarm |
| ELEKTRISK SYSTEM | Batteri 80 Ah / 12 V – Generator 95 A |
| Standardudstyr | Køretøjskontrolenhed, gadelys- og indikatorsystem, LED-arbejdslygter foran, enkeltpolet stik til instrumentbrættet, bageste 7-polede og 3-polede stik |
| DÆK | 250/80-18 * 280/70R18 * 280/70R18 Galaxy Garden * 320/65R18 * 250/85R20 * 300/70R20 * 300/70R20 Galaxy Garden * 340/65R20 * 31×15,50-15 XTC * 33×12,50-15 T413 |
| TRÆKKROGE (standard) | Forside – Bageste CUNA kat. C justerbar i højden |
| Ekstraudstyr | Trækkrog bagpå: EF-godkendt eller EC med Slider-ramme eller CUNA med Slider-ramme eller EC-anhængertræk med Slider-ramme |
| VÆGT AF KØRENDE ORDRE | Med styrtbøjle (kg): 2390 kg – Med førerhus: 2540 kg |
| YDERLIGERE MULIGHEDER | Rotorblink, justerbart arbejdslys bagtil, selvrensende system™, frontvægt 150 kg og hjulvægte 50 kg hver, antidumpingsystem, sort og hvid ‘Special Edition’ bemaling |
DS har Dualsteer og derfor en endnu mindre venderadius end AR.
Ja, Brake & Go, Quick Reverse, Slow Reverse og Forklift Control er standard.
Ja, førerplatformen kan vendes til arbejde med både front og bag monteret redskaber.
Bagliften løfter op til 2300 kilo ved kugleledet.