Professionelle maskiner til skov, park og veje.
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega K90 AR AI kompakt traktor
Forside / Alle produkter / Traktorer / Ferrari Traktorer / Ferrari Vega K90 AR AI kompakt traktor
Ferrari Vega K90 AR AI er en kraftfuld isodiametrisk traktor til professionelle brugere, der arbejder i krævende og specialiserede miljøer. Med sin 75 hk Kubota Stage V motor, knækstyring og Ferraris AI-køreteknologier leverer den høj præcision, stærk trækkraft og en markant forbedret føreroplevelse.
Har du brug for at høre mere om dette produkt kan du kontakte os her, eller ringe til os på +45 9865 3255
Vega K90 AR AI er udstyret med en Kubota V3800-CR-T-EW03 Stage V dieselmotor, som leverer 75 hk og et kraftigt drejningsmoment på 305 Nm ved lave omdrejninger. Motoren er common rail styret og udstyret med turbo, intercooler og automatisk DPF-regenerering. Dette sikrer en stærk og jævn kraftlevering ved både PTO- og hydraulikarbejde, samtidig med at brændstofforbruget holdes lavt.
Modellen bruger Ferraris oscillerende OS-chassis, som giver en smidig og stabil håndtering på ujævnt terræn. Med fire lige store hjul opnår traktoren et lavt marktryk og en sikker kontakt til underlaget, hvilket gør den særligt egnet til rækker, plantager og tunneler. Knækstyringen giver en lille venderadius, hvilket er en fordel ved tætte sving og smalle passager.
Vega K90 AR AI er udstyret med Ferraris AI-køretilstande, som gør arbejdet mere præcist og ergonomisk:
Traktoren kan styres udelukkende ved hjælp af bremsepedalen.
Så snart føreren trykker på bremsepedalen, åbner koblingen med det samme, hvilket gør det muligt for traktoren at køre præcist frem. Når bremsepedalen slippes, genoptager traktoren sin tidligere hastighed uden at rykke, også på en skråning og med belastning.
På en skråning aktiveres bremseforstærkeren, når bremsepedalen trykkes ned, for at hjælpe føreren med at udføre de nødvendige manøvrer ved at standse og starte igen.
Kunstig intelligens tager sig af kobling, bremser, speeder og bakgear og styrer opbremsninger, stop og igangsætninger. Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne køremode er nyttig ved opgaver, der kræver brug af PTO’en og behovet for at holde motorhastigheden stabil, da den gør det muligt at standse og starte med kun bremsepedalen.
Fordele for føreren: højere komfort, bedre manøvreevne og større driftssikkerhed kombineret med brændstofbesparelser og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for hurtigt at skifte traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder og tager højde for traktorens tilstand (fx om den kører på en skråning eller på fladt terræn, og hvilket gear der er valgt). Den giver samtidig føreren mulighed for at vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig ved høslæt, grøn pleje, snerydning og alle situationer, hvor hurtig og nem bakning er nødvendig.
Fordele for føreren: større komfort, hurtige og effektive manøvrer og mindre slitage på maskinen.
Mulighed for at vende traktorens kørselsretning ved kun at bruge EasyDrive®-betjeningsgrebet til venstre for rattet.
I modsætning til ‘Quick Reverse’-funktionen stopper maskinen et øjeblik, når vendegrebet aktiveres, før den gradvist starter igen. Det giver føreren mulighed for at koordinere vendingen med ratmanøvrerne.
Kunstig intelligens styrer kobling, bremse og speeder, mens føreren kan vælge forskellige grader af maskinens reaktionsevne ved start og bremsning.
Denne bakfunktion er nyttig, når man skal bakke ud fra rækker, ved græsklipning hvor der er forhindringer, eller når der håndteres tunge laster som kasser med frugt eller væsker.
Fordele for føreren: højere komfort og effektivitet ved manøvrering, mindre risiko for utilsigtede sammenstød med afgrøder og mindre slitage på maskinen.
Traktoren opfører sig på samme måde som en elektrisk eller hydrostatisk gaffeltruck.
Føreren kan nærme sig den last, der skal løftes, langsomt og med den nødvendige præcision ved kun at bruge speederpedalen eller alternativt en bestemt knap på joysticket. Systemet kobler automatisk koblingen ind og bruger eller undlader at bruge bremsen afhængigt af, om traktlloren kører på fladt eller kuperet terræn.
Den kunstige intelligens styrer kobling, bremser, speeder og også bakgearet jævnt og uden ryk. Det giver føreren mulighed for at vælge forskellige kørehastigheder.
Denne køremode er nyttig, når traktoren bruges sammen med en pallegaffel eller ved arbejde, der kræver faste motoromdrejninger, som ved brug af en slagleklipper eller sprøjte.
Fordele for føreren: høj komfort og maksimal præcision ved tilkørselsmanøvrer.
Gearkassen er synkroniseret og tilbyder 16 fremadgående og 16 bakgear. Det elektrohydrauliske vendegear EasyDrive gør retningsskifte hurtigt og komfortabelt uden brug af koblingspedalen. Vendegearet kan tilpasses i fem niveauer, så det passer til både lette og tunge opgaver. Kombinationen af fleksibel gearkasse og AI-koblingskontrol giver en meget rolig og effektiv drift.
Hydrauliksystemet består af to uafhængige pumper, som samlet leverer op til 49 liter i minuttet. Traktoren har dobbeltvirkende udtag og fri retur som standard og kan udbygges til op til syv hydraulikudtag.
Den kraftige baglift har to eksterne cylindre og en løftekapacitet på 2300 kilo, hvilket gør K90 AR AI ideel til professionelle redskaber som fræsere, slåmaskiner, rotorharver, grenknusere og meget mere.
Førerplatformen er vendbar, så traktoren nemt kan anvendes til både front- og bagmonterede redskaber. Platformen er vibrationsdæmpet og udstyret med komfortsæde, justerbart rat og intuitive betjeningselementer.
Et moderne TFT-display giver føreren fuldt overblik over maskindata, PTO-hastighed, omdrejninger, DPF-status og advarsler.
Kabine findes som tilvalg og kan leveres som Vista Clima med aircondition, varme og god isolation.
Vega K90 AR AI har et kompakt design med variabel bredde afhængigt af hjulvalg. Totalhøjden ligger mellem 2200 og 2300 mm afhængigt af udstyr. Maskinen er bygget til krævende forhold og tilbyder robusthed og stabilitet, samtidig med at den bevarer sin kompakte formfaktor.
Kraftfuld Kubota 75 hk Stage V motor
Knækstyring for høj smidighed
Avanceret AI-styring og kørefunktioner
2300 kg løftekapacitet til krævende redskaber
Vendbar førerpost til front og bagarbejde
Hydraulik med op til 49 l/min som tilvalg
Robust konstruktion til professionelle miljøer
PTO med både 540 og 540E
Ferrari Vega K90 AR AI er særlig velegnet til specialafgrøder, frugtplantager, vinmarker, drivhuse, planteskoler, tunneler og alle miljøer med smalle rækker eller komplekse kørselsforhold. Modellen bruges blandt andet til klipning, jordbearbejdning, rotorharvning, sprøjtning, knusning, transport og opgaver, hvor stor trækkraft og manøvrering er afgørende.
| Tekniske detajler | Vega K90 AR |
| MOTOR | Kubota V3800-CR-T-EW03 |
| Nr. af cylindre | 4 in-line |
| Forskydning (cc) | 3769 |
| Indtag | Turbo / Intercooler |
| Brændstofsystem | “Common rail” direkte indsprøjtning |
| Overholdelse af emissionskrav | Stage V |
| Balancering | Modvægtsaksler |
| Ydelse (kW/hk) | 54,6 / 75 |
| Nominel hastighed (omdr./min.) | 2400 |
| Maks. drejningsmoment (Nm/o/rpm) | 305,4 / 1500 |
| Styring af motorhastigheder | Elektronisk reguleret via en konsol med funktioner til: at øge og sænke motoromdrejningstallet, huske og genkalde den indstillede hastighed, slukke og skifte til minimumshastighed |
| Køling | Flydende |
| Tankkapacitet (l) | 54 |
| CHASSIS | Svingbart integreret chassis (±15°) OS-FRAME med central artikulation |
| DREV | Firehjulstræk. Udkobling af forhjulstræk med elektrohydraulisk styring |
| TRANSMISSION | 32-trins synkroniseret gearkasse: 16 FWD og 16 REV med synkroniseret reverser |
| Min./maks. kørehastighed (km/h) | 0.7 / 40 |
| POWER SHUTTLE EASYDRIVE® | Elektrohydraulisk shuttle, der aktiveres elektronisk med håndtaget (trepositions FWD-N-REV) placeret til venstre på rattet. Mulighed for at vælge mellem 5 niveauer af reaktivitet |
| Gearkasse kobling | Multidisc i oliebad med elektronisk styret og proportional hydraulisk styring. Power Clutch System-knap til at aktivere gear og reverser uden brug af koblingspedalen. PRO-ACT System koblingspedal med Easy Plus-assisteret™ indgreb. Smart Brake & Go-funktion til automatisk koblingsstyring kun med bremsepedalen. |
| DIFFERENTIERET | For og bag. Differentialespærre: for og bag samtidigt eller kun bag med elektrohydraulisk styring |
| AKSLER | For og bag med planetreduktionsenheder |
| BAGESTE PTO | Uafhængig af gearkassen og synkroniseret med fremkørselshastigheden. Hydraulisk sikkerhedsbremse til standsning af PTO’en |
| PTO kobling | Multidisc i oliebad med elektrohydraulisk styring |
| PTO rotationshastighed (rpm) | Standard: 540/540E – Ekstraudstyr: 540/1000 |
| HYDRAULISK SYSTEM | Dobbelt kredsløb med uafhængige pumper og varmeveksler |
| Flowhastighed til hydrolederen og de elektrohydrauliske styringer (l/min) | 33.1 |
| Flowhastighed til liften og reguleringsventilerne (l/min) | 27,7 (ekstraudstyr overdimensioneret pumpe med 49 l/min flowhastighed) |
| Maksimalt hydraulisk tryk (bar) | 180 |
| BAGESTE REGULERINGSVENTILER | Mekanisk styret |
| Norm | 2 dobbeltvirkende + frit flow-oliereturløb (i alt 5 hydraulikudtag) |
| Ekstra udstyr og ud over standarderne | 1 enkeltvirkende og 1 dobbeltvirkende (8 hydraulikudtag i alt) eller 1 dobbeltvirkende og 1 dobbeltvirkende med flyd (i alt 9 hydraulikudtag) |
| Joystick (ekstraudstyr) | Proportional elektronisk styring af lifte og bageste reguleringsventiler bestående af: 1 kontinuerligt flow med justerbar flowhastighed og frit flow olieretur, 5 dobbeltvirkende (erstatter standard) og overdimensioneret pumpe. Potentiometer til justering af joystick-følsomheden. Fjernbetjening til PTO-indkobling. Opbevaring armlæn |
| BAGLØFT | Af to udvendige stempel. Standard: Hævning/sænkning – Ekstraudstyr: Positions- og trækkontrol |
| 3-punkts redskabstræk | Standard: Normale koblinger kat. 1 og 2. Ekstraudstyr: Lynkoblinger kat. 1 og 2, L-formet, arme justerbare i længden og kroge justerbare i bredden |
| Tredje punkt trækstang | Standard: med manuel indstilling – Ekstraudstyr: Hydraulisk styret overstang og trækstangsarm |
| Løftekapacitet for kugleled (kg) | 2300 |
| FRONTLIFT (ekstraudstyr) | To stempler med frontbeskyttelse og 2 dobbeltvirkende reguleringsventiler (i alt 4 hydraulikudtag foran) |
| Tredje punkt arm | Stiv med lynkoblinger kat. 1 og 2 |
| Løftekapacitet (kg) | 800 |
| KØRESTILLING | Vendbar med roterende platform ophængt på lydløse blokke. Ophængte pedaler monteret på det roterende føre sæde |
| Rat | Tilt justerbar |
| Sæde | Med gasfjeder for nem tipning, sikkerhedssele og mand-on-board-sensor. – Standard: komfortsæde med justerbar fjederspænding i henhold til førerens vægt – Ekstraudstyr: ‘Kab Seatting’, ‘Grammer’ eller ‘Cobo’ pneumatisk sæde |
| DRIFTSBREMSER | Oliebadsskiver med hydrostatisk styring, der virker på de fire hjul med automatisk indkobling af 4-hjulstrækket |
| Parkeringsbremse | Automatisk og uafhængig afbremsning, der fungerer som nødbremse med proportional virkning |
| STYRETØJ | Hydrostatisk styring, der virker på det centrale led. Flowafviger til styreenhed |
| SIKKERHED | Standard: fronthomologeret styrtbøjle med gasfjedre for nem sænkning og løft |
| KABINE (ekstraudstyr) | VISTA CLIMA med 4-opretstående og konisk struktur, homologeret og lydisoleret med monocoque karrosseri monteret på silent-blocks, rotorblink og stofsæde. Ventilations-, varme- og klimaanlæg. Forberedt til bilradio. ekstraudstyr: aktive kulfiltre |
| INSTRUMENTBRÆT | Med TFT-farvedisplay, der viser: driftstimer, motoromdrejninger, fremkørsels hastighed, PTO-omdrejninger, tilstopningsniveau for partikelfilter, øjeblikkeligt brændstofforbrug, batterispænding og aktuel tid. Analog instrumentering komplet med motoromdrejninger, motorkølevæsketemperatur og brændstofniveauindikator. Advarselslamper og akustisk alarm |
| ELEKTRISK SYSTEM | Batteri 80 Ah / 12 V – Generator 95 A |
| Standardudstyr | Køretøjskontrolenhed, gadelys- og indikatorsystem, LED-arbejdslygter foran, enkeltpolet stik til instrumentbrættet, bageste 7-polede og 3-polede stik |
| DÆK | 250/80-18 * 280/70R18 * 280/70R18 Galaxy Garden * 320/65R18 * 250/85R20 * 300/70R20 * 300/70R20 Galaxy Garden * 340/65R20 * 31×15,50-15 XTC * 33×12,50-15 T413 |
| TRÆKKROGE (standard) | Forside – Bageste CUNA kat. C justerbar i højden |
| Ekstraudstyr | Trækkrog bagpå: EF-godkendt eller EC med Slider-ramme eller CUNA med Slider-ramme eller EC-anhængertræk med Slider-ramme |
| VÆGT AF KØRENDE ORDRE | Med styrtbøjle (kg): 2300 kg – Med førerhus: 2450 kg |
| YDERLIGERE MULIGHEDER | Rotorblink, justerbart arbejdslys bagtil, selvrensende system™, frontvægt 150 kg og hjulvægte 50 kg hver, antidumpingsystem, sort og hvid ‘Special Edition’ bemaling |
Ja, modellen har hele AI-pakken med Brake & Go, Quick Reverse, Slow Reverse og Forklift Control.
Ja, førerplatformen kan vendes, så føreren kan arbejde fremad eller bagud.
Bagliften kan løfte op til 2300 kilo.
Ja, både motor, hydraulik og liftkapacitet er dimensioneret til professionelle og krævende redskaber.